Марина Николова Марина Николова Студент

Фактури от Фейсбук



Здравейте,



Българска фирма регистрирана по ДДС получава фактура за реклама във фейсбук. Как следва да се отрази тази сделка? Какви статии трябва да се направят и в кои клетки в отчетите трябва да се посочи?



Благодаря предварително!


Отговори

  • Здравейте, Г-жо Николова,

    На първо място трябва да се осчетоводи получената фактура от Фейсбук за реклама като дебитирате сметка от група 60 - разход за външна услуга и кредитирате разчетна сметка от група 40 - задължение към доставчик, като в тази стопанска операция не включвате ДДС дневници. Когато се извършва услуга , получател по която е данъчно задължено лице от ЕС и услугата е предоставена от друго данъчно задължено лице от ЕС определянето на вида на сделката е пряко свързано с мястото на изпълнение. Когато говорим за предоставяне на услуги от ЗДДС обичайната хипотеза е, че мястото на изпълнение е там, където е установена независимата икономическа дейност на получателя на услугата, ако той е данъчно задължено лице. Като получател на услугата данъкът е изискуем от Вас и имате задължение да съставите протокол по чл. 117 от ЗДДС. В дневник за покупките колона 10 следва да попълните с данъчната основа, а в колона 11 начисления данък от 20% върху данъчната основа. В дневника за продажбите в колона 14 следва да попълните с данъчната основа, а в колона 15 начисления данък от 20% върху данъчната основа.

    За справка: чл. 21 ал.2 от ЗДДС; чл. 86, ал. 3 от ЗДДС

    Моля, имайте предвид, че това становище е лично мнение на автора и няма обвързващ характер!

    Поздрави,
    Виктория Йотова
  • За да коментирате е нужно да сте регистриран в системата

Свързани документи със ЗДДС

-->