Веселин Христов Веселин Христов безработен

Анулиране на фактура



Привет! Нов съм в бранша, моля за съвет!

Склада ми бе със стара версия и ми дублира ЕДИН И СЪЩИ № на две отделни фактури продажба за различни дати. Предполагам клиентите не са си подали декларациите към НАП все още. Ясно е, че едната ще си остане със същия №. С другата как да процедирам?

Благодаря!



Отговори

  • Здравейте,

    При така зададен въпроса на лице е грешно издадена фактура, което дава основание за анулирането. За анулиране на фактура за продажба на стоки, при което няма връщане на пари или доплащане, е необходим протокол за анулиране, който удостоверява анулирането на погрешно издадената фактура и че на нейно място е издадена нова коректна фактура.


    От счетоводна гледна точка протоколът за анулиране не се осчетоводява, отчитаме грешната фактура със знак минус. В случай, че не се осчетоводяваше със знак минус, една фирма би могла непрекъснато да продава и връща дори една и съща стока и гледайки оборотната и ведомост да остава впечатление за сериозен търговски оборот, какъвто на практика няма.

    От ЗДДС гледна точка, анулираната фактура с протокол трябва да бъде показана в Дневника за Продажби със знак минус, което също налага статията да бъде съставена именно по този начин.

    Поздрави,
    Станислава Бъзовска
  • Ако съм Ви разбрал правилно, независимо дали са или не подадени дневниците към НАП се съставя протокол за анулиране.От това следва,че веднъж грешната ф-ра си влиза в дн.пр-би със знак "+" и веднъж със знак "-" в отчетния период на грешната фактура.Коригираната фактура с дата на отчетния период на сгрешената ли трябва да е или може да е с последващ месец-период?Клиента трябва ли да се уведоми,защото го потърсих и се оказа ,че адреса и телефоните му не са коректни.И как се постъпва ,когато клиента не може да се открие?Благодаря и....успешен ден!
  • За да коментирате е нужно да сте регистриран в системата

-->