Динко Иванов Динко Иванов Потребител

Бордни карти - отчитане



В предприятието в което работя изискват бордните карти от самолетните билети при командироването ми по света позовавайки се на чл.10 от ЗКПО:

(5) За международния въздушен транспорт счетоводен разход е документално обоснован, когато е документиран чрез първичен счетоводен документ и бордната карта от осъществения полет. Когато първичният счетоводен документ (протокол) се издава от лицето, което извършва продажбата от името и за сметка на превозвача, то се приема за издател на документа.

Никой не може да ме убеди, че бордната карта е доказателство за осъществен полет или че дава каквато и да е полезна информация за ползване. Бордната карта мога да си я разпечатам у дома ,да се чекирам с телефона си(получавам QR картинка ),а при чекиране на летището я получавам преди да излетя. Ако не се кача на самолета си оставам у дома с бордна карта в ръка. Очевидно писалия този член не е виждал бордна карта и не е бил на ясно за какво служ-пасажера ако се качва на самолета да не забрави на кое място трябва да седне. Със събирането на бордните карти само се уплътнява работното време на съответните счетоводителки.

Кой може да инициира промяна на това изискване като абсолютно безполезно?

С уважение.



Отговори

  • Здравейте!

    Съгласно нормативните разпоредби на ЗКПО, за документална обоснованост на разход за данъчни цели е необходимо представянето както на информация за закупен самолетен билет, така и наличие на бордна карта към него.
    Това са изисквания на закона, съобразно които може да бъде признат или не даден разход за данъчни цели.
    Коментарите и тълкованията по тези въпроси са от страна на проверяващия орган по приходите!

    Поздрави,
    Хубевина Илиева
  • Уважаема Госпожо Илиева,
    благодаря Ви за отделеното време,но нямаше нужда да ми цитирате ЗКПО ,аз го цитирах във въпроса си.Моля за коментар защо е необходимо да се изисква бордна карта след като тя не доказва абцолютно нищо-нито направен разход ,нито извършено пътуване.Бордната карта указва само място запазено за пътника и кога може да се качи на самолета ако пожелае.
    Моля Ви не коментирайте както го правят от МТСП цитирайки законите.
    Благодаря Ви още един път за вниманието,но Ви моля за профи коментар.
  • Уважаеми Господин Иванов,

    за да бъда максимално коректна в своя коментар не съм използвала цитати, а разяснения на изложената нормативна база относно наличие на документална обоснованост на посочения разход за счетоводни и данъчни цели.
    Нямам представа с какви коментари от страна на МТСП сте се запознал, нито и какво отношение биха могли да имат те за разпоредбите на ЗКПО.
    Към всеки проектозакон има мотиви, предлагащи промяна на даден съществуващ в закона член. Може да опишете Вашите и да предложите промяна.

    Поздрави,
    Хубевина Илиева
  • Уважаема Госпожо Илиева,
    благодаря за отговора,но от него нищо неразбрах.Моето инженерно образование и позицията ми в обществото не ми дават права на законодателна инициатива,но за себе си съм направил обосновано предположение ,че хората записали изискването да се представят Бордни карти са професионално некомпетентни,защото по никакъв начин не може да се покаже ,че те (картите) могат да послужат за целите на данъчното облагане.Вие лично "за" или "против" сте събирането на тази ненужна според мен хартия,която не става за нищо и поради малките си размери.Всеки ,който е за събирането им потвърждава един от законите на г-н Сирил Паркинсън писан преди 60 г.
    С уважение
    Динко Иванов
  • За да коментирате е нужно да сте регистриран в системата

Свързани документи със ЗКПО

-->