Анастас Анастасов Анастас Анастасов Потребител

Грешно ореазена фактура



Здравейте,
Издали сме фактура за услуга през месец юни, която е отразена от нас и от клиента ни в съответните дневници по ЗДДС. Сега обаче се оказва, че фактурата при нас и при клиента се различава по стойност (нашата е на по-ниска стойност), и е отразена в дневниците при тях и при нас с тези различни стойности. Все още не е ясно, как тази различна фактура от нашата е стигнала при клиента, но проблемът е налице. Какво се прави в тактв случай?



Отговори

  • Здравейте,

    тъй като издадените докуементи са били осчетоводени и влезли в дневниците на двете фирми, то тогава е най- удачно да анулирате фактурата, която сте издали през месец юни, да я преиздадете с днешна дата и не на последно място да издадете двустранен протокол за анулиране на фактура, който следва да бъде подписан и от двете страни.
    Обърнете внимание, че протоколът не се осчетоводява, а служи като документална обоснованост на строно операцията.
    Стъпките, които би трябвало да предприемете са следните:

    1. Анулиране на старата фактура:
    Дт 411 (червено строно)
    Кт гр.70 (червено строно)
    Кт 4532 (червено строно)

    2. издаване на Протокол за анулиране на фактура или известие и издаване на нова фактура с днешна дата:
    Дт 411
    Кт гр.70
    Кт 4532


    Поздрави,
    Станислав Колев
  • За да коментирате е нужно да сте регистриран в системата

-->